Sida 150

Faksimil

Transkription

||

ligen skriftskolan med de genomvakade
nätter och själsstrider som följde den.
Den bröt mig nu i fysiskt hänseende
fullständigt.

Kom så den förfärliga vårter-
minen 1915, då det endast gällde att
Ψ?(ja, det hade jag gjort det föregående året ock, fast ej närmelsevis
i samma grad)

stimulera sig*med annan penna: blyerts eller anilinpenna * med andliga medelmed annan penna: blyerts eller anilinpenna för varje lektion, för varje
hem- eller skolarbete och hålla åtminstone
de kännbaraste med annan penna: blyerts eller anilinpennaverkningarna på avstånd
tills skolan var slut. För varje stund
av konstladmed annan penna: blyerts eller anilinpennamed annan penna: blyerts eller anilinpenna kraftanspänning kom jag
ett steg närmare branten. Jag förstod
det inte då; kunde ej överblicka verkli-
ga förhållandet i hela dess vidd. För
mig hägrade endast vilan under det
kommande året.

Det föll mig inte in att det
kunde gå för långt. Jag insåg ej att
då alla enskilda delar falla ursvårläst p.g.a. överskrivning sinavägra att tjänst-
[oläsligt]oläsligt (4 bokstäver): utsuddninggöra och själva grunden håller på att
brista, det ej mer är så lätt att bygga
upp det förstörda. Talrika omständig-